3 izazova u implementaciji analitike u osiguranju

Osigurateljna industrija u svojim temeljima počiva na analizi podataka i obradi istih. Ipak, kritična točka na kojoj brojna društva dožive neuspjeh je upravo operacionalizacija primijenjenih modela u svakodnevno poslovanje.  

Poznato je da core sustavi osiguranja igraju ključnu ulogu u dnevnim operacijama i strateškom donošenju odluka modernih osiguravajućih društava. S kontinuiranim promjenama i razvojem tržišta, pravilna integracija analitike u ove sustave postala je nužnost, s obzirom da su oni idealan kanal za njezinu praktičnu primjenu.   

1. Ugradnja analitike u poslovne procese osiguranja

Mnogi osiguravatelji imaju jedinstvene i robustne modele analize i procjene rizika, što može donijeti određene izazove, ali i neuspjehe njihove integracije u svakodnevne procese. Ovaj neuspjeh često proizlazi iz same percepcije složenosti i potrebnih resursa za takvu integraciju, stoga je i znanje razvojnog tima kao i tima poslovnih analitičara od velikog značaja.  

Ako analize podataka s jedne strane nisu inovativne, a s druge usvojene i u pravom trenutku dostupne onima kojima su potrebne – kolika je njihova stvarna korist?  

Stoga je operacionalizacija analitike u svakom poslovnom procesu ključna kako bi svako osiguravajuće društvo iskoristilo puni potencijal svojih podataka. Neiskorištavanje analitike može dovesti do brojnih propuštenih prilika i neoptimalnog donošenja odluka, posljedično i do gubitka profita ili udjela na tržištu. Uspješna i temeljita integracija analitike može na primjer, osnažiti i inovirati alate stručnjaka za procjenu šteta, poboljšavajući njihovu sposobnost procjene rizika i obrade zahtjeva, ali i pozitivno utjecati na prodajne procese. 
 
U praksi nalazimo brojne primjere ugradnje analitike u procese osiguranja, a jedan od njih je i kategorizacija osigurateljnog portfelja o kojoj smo pisali ovdje. 

2. Od podataka do informiranih odluka

Kako bi ostali konkurentni, osiguravatelji moraju prepoznati stratešku važnost podataka i analitike. Ključan korak u ovoj tranziciji je prelazak s prikupljanja podataka na njihovu učinkovitu analizu i korištenje kao korisnih izvora informacija. 

Moderna i sadržajna analitika pruža osiguravateljima i stručnjacima pravovremene i korisne informacije. Ovi uvidi omogućuju pametnije odluke u odabiru rizika, određivanju cijena, obradi potrošačevih zahtjeva i njihovom rješavanju. Kao rezultat, osiguravatelji mogu preciznije odrediti cijenu rizika, optimizirati ishode obrade šteta, poboljšati lojalnost svojih klijenata, kao i njihov broj, ali i istovremeno pratiti vlastite performanse i rezultate. 

Jednostavan primjer vizualizacije podataka na razini prodajnog agenta, My Insurance Portfolio:

3. Interoperabilnost

Interoperabilnost u ovom slučaju predstavlja besprijekornu razmjenu podataka između različitih sustava i platformi za potrebe osiguravajućeg društva. Bez interoperabilnosti, čak i najbolji analitički modeli mogu biti nedovoljno iskorišteni zbog izoliranih podataka. Pri tome potreba za integracijom daleko premašuje granice informacijskog sustava osiguranja i koristi analitike drugih povezanih industrija.  

Postizanje interoperabilnosti uključuje rješavanje tehničkih prepreka i usvajanje standardnih protokola u svrhu kvalitetnijeg donošenja odluke ili u svrhu dizajna usluge. Korištenje API-ja i standardnih protokola razmjene podataka u industriji može olakšati ovaj proces. Postizanjem interoperabilnosti u različitim domenama, osiguravatelji mogu stvoriti kohezivan ekosustav u kojem podaci teku glatko, podržavajući bolje donošenje odluka i operativnu učinkovitost.  

Jedan od aktualnih trendova je bolje upravljanje i procjena klimatskih rizika. Integracija navedenog može dodatno obogatiti analitiku i proizvode osiguranja s klimatskim modelima iz više različitih izvora, kao i ekspertizom stručnjaka iz drugih industrija. Više o tome možete saznati u jednom od naših prethodnih članaka ovdje. 

Pri tome jednaku važnost nosi i jednostavnost povezivanja core sustava s vanjskim platformama. Kako bi dodatno potaknuli kolaboraciju, u InCubis-u smo razvili specijaliziran podsustav – API Management Centar. Njegovom primjenom, na siguran, transparentan i intuitivan način integriramo core sustav s vanjskim servisima, što rezultira novim poslovnim prilikama i kvalitetnijim korištenjem vanjskih izvora podataka. 

Izvor: InCubis d.o.o.

Zaključak

Sveobuhvatna ugradnja analitike u poslovne procese, tranzicija sa sustava prikupljanja podataka u sustav informiranja, te osiguravanje interoperabilnosti ključni su preduvjeti uspješne operacionalizacije analitike modernih osiguravatelja.

Uspješan odgovor ovim izazovima ne samo da poboljšava operativnu učinkovitost, već omogućuje osiguravateljima da se prilagode dinamičnom tržištu, nudeći superiornu zaštitu i uslugu svojim klijentima. Fokusom na ovo područje, osiguravatelji mogu lakše upravljati brojnim zahtjevima sve dinamičnijeg tržišta osiguranja, poboljšati zadržavanje klijenata i učinkovitije privući nove

Istražite više

puzle, simbol partnerstva

Bankoosiguranje: Pogled iz tehničke perspektive 

Sinergijskom suradnjom bankovnih institucija i osiguravajućih društava na svim razinama tržišta, nastao je pojam bankoosiguranja. Korištenjem bankovnih kanala prodaje za plasman osigurateljnih proizvoda, moguće je smanjiti tekuće troškove, uz maksimizaciju profita od ukupne prodaje. Upravo je to glavni cilj ovakvog oblika suradnje.  Modeli prodaje osigurateljnih polica putem banko kanala su brojni, te se bitno razlikuju

Read More   ➔

Važnost kategorizacije i upravljanja osigurateljnim portfeljem

Kada je riječ o upravljanju osigurateljnim portfeljem klijenata, svaki detalj čini razliku. Sveobuhvatan pregled klijenata i polica, mogućnost dubinske analize i kategorizacije podataka te kreiranje detaljnih izvještaja samo su neke od značajki kvalitetnog skadencara.  Kategorizacija i pregled skadencara S ciljem osnaživanja prodajnih timova u osiguranju i poticanja produktivne komunikacije unutar društva, modul CUBIS skadencara nudi pregled

Read More   ➔