Sinergijskom suradnjom bankovnih institucija i osiguravajućih društava na svim razinama tržišta, nastao je pojam bankoosiguranja. Korištenjem bankovnih kanala prodaje za plasman osigurateljnih proizvoda, moguće je smanjiti tekuće troškove, uz maksimizaciju profita od ukupne prodaje. Upravo je to glavni cilj ovakvog oblika suradnje.
Modeli prodaje osigurateljnih polica putem banko kanala su brojni, te se bitno razlikuju po tehničkoj kompleksnosti i mogućnostima koje pružaju. U nastavku ćemo predstaviti 4 različite vrste bankovnih integracija sa Cubis sustavom.
1. Prodaja osiguranja putem osigurateljnih internet aplikacija
Prodajna mreža banke kao i ostatak distributera u osiguranju može u svom radu koristiti aplikaciju osiguravajućeg društva s kojima surađuje, s tim da je uvijek primjereno pojedine dijelove sustava prilagoditi potrebama i specifičnostima banke. Primjerice, korištenjem Cubis platforme, kompletna Raiffeisen prodajna mreža u Hrvatskoj u mogućnosti je jednostavno pristupiti svim ponuđenim proizvodima osiguranja, uz dodatne mogućnosti sustava. Neke od tih mogućnosti su: prodajni izvještaji i analize, ispis ugovorne i predugovorne dokumentacije, DMS i dr.
Ovaj pristup je posebno primjenjiv u poslovnom modelu prilikom kojeg banka ekskuzivno nudi proizvode i usluge jednog osiguravajućeg društva.
2. Personalizirane kratke forme za prodaju osiguranja
S obzirom da je ugovaranje osiguranja sekundarna aktivnost zaposlenika banke iznimno je bitno da je proces zaključenja police brz, intuitivan i jednostavan za samoga korisnika. Iz takve potrebe nastale su tzv. personalizirane kratke forme za prodaju osiguranja koje su izgledom najsličnije klasičnom webshopu na kakav je većina korisnika navikla.
Takva rješenja su posebno prilagođena upravo potrebama ovog prodajnog kanala, a kao primjer uspješne integracije takvih rješenja vrijedi spomenuti Addiko i Raiffeisen banke koje kroz Cubis rješenje nude proizvode Uniqa osiguranja. Osim poboljšanog korisničkog iskustva za sve uključene, prednost ovakvih modula je i mogućnost brze integracije sa core sustavima osiguranja.
3. Integracija bankarskih aplikacija i osigurateljnih sustava
Brojne banke preferiraju ugraditi ugovaranje osiguranja u vlastite bankarske aplikacije, no tu se javljaju brojna ograničenja u vidu nedovoljnih resursa ili pak ograničenog osigurateljnog znanja razvojnog tima. Cilj je također da plasman novih proizvoda bude brz i dugoročno efikasan. Stoga za potrebe integracije, najznačajnije prednosti donosi tehnologija web servisa. Razvojni timovi banke, bez potrebe da posjeduju specifična znanja iz osiguranja, posredstvom takvih servisa ugrađuju osigurateljne proizvode u bankarska programska rješenja.
Integracija mobilnih i web bankovnih aplikacija sa web servisima osiguravajućih društava ne mora biti ograničena samo na interne poslovne procese, već može obuhvatiti i aplikacije koje koriste krajnji korisnici banke. Integracija ove vrste omogućava precizne kalkulacije premije, spremanje i ispis polica i popratnih dokumenata, te zaprimanje naplate i slične procese.
George, bankarska aplikacija Erste banke namijenjena krajnjim korisnicima, pruža mogućnost zaključivanja police Wiener osiguranja kroz samu aplikaciju. Štednja vremena, pouzdanost i sigurnost zaključivanja osiguranja samo su neke od prednosti koje u ovom slučaju donosi integracija sa Cubis Web API servisima.
4. Import polica u core sustav osiguranja
Zaključenje osiguranja kroz import polica više nije ni najatraktivnije ni najmodernije rješenje, no i dalje predstavlja funkcionalnu opciju. Ukoliko ne postoji interes ili kapacitet od strane banke za implementacijom nekog od tehnički naprednijih modela prodaje osiguranja, ova opcija može zadovoljiti osnovne potrebe bankovnog zaključivanja osiguranja.
Nakon što banka kreira datoteku sa svim relevantnim podacima za zaključenje police, osiguravajuće društvo kroz program uvozi taj skup podataka i generira police koje zatim svoj životni ciklus nastavljaju u core sustavu osiguranja. Iako je ova opcija tehnološki najnezahtjevnija za banku, ostavlja najviše prostora za moguće pogreške u unosu, a podaci nisu vidljivi u stvarnom vremenu.
Dijeljeni cilj i daljnja suradnja osiguravajućih društava i bankovnih institucija koji su fokusirani na povećanje ukupne prodaje i maksimizaciju profita zasigurno će rezultirati novim, uzbudljivim mogućnostima suradnje i integracije u budućnosti.