Aktualne studije, blogovi, webinari pružaju puno informacija o mnoštvu različitih incijativa i tehnoloških prioriteta koji su predstavljeni kao presudni za osiguravajuća društva u kontekstu digitalne transformacije. Pandemija je podignula dinamiku digitalnih projekata na novu razinu i najveće tradicionaliste u industriji gurnula u eksperimentiranje.
Početkom lockdowna u ožujku 2020. imali smo najgrublji test izdržljivosti, u svim industrijama, pa tako i u osiguranju. Uslijedila je i ponovna procjena kako bi se revaluiralo koji su to priroriteti digitalnog razvoja u osiguranju. Pandemija je pokrenula brojne digitalne inicijative, koji su učestalo i prodajno-marketinška poluga u privlačenju novih i zadržavanju postojećih klijenata, pa stoga ni ne čudi spremnost na ulaganje milijunskih svota u takve projekte.
Otvoreni core sustavi
Digitalni trendovi često privlače pažnju i takve projekte obično treba lansirati u kratkim rokovima. Jeste li osvjestili koje mjesto core informacijski sustavi osiguranja imaju u digitalnim projektima? Ipak na njima se osnovni posao temelji, a dobro usmjerenje core sustava čuva standarde i integraciju društva prilikom implementacije novih digitalnih inicijativa.
Istina je da su core sustavi medijski izvan fokusa digitalnog “hype-a” . No, mišljenje da su u digitalnoj transformaciji osiguranja core sustavi u drugom planu – čisti je mit.
Core sustavi, čak i ako nisu inicijatori specifičnih digitalnih projekata, oni su ti koji ih omogućavaju. Core sustavi su srž – sjecište mnogih interakcija s podacima kako iz unutarnjih tako i iz vanjskih izvora. Takva interakcija moguća je upravo kroz korištenje API tehnologije.
U samoj suštini API tehnologije je kontrolirano izlaganje određenog seta podataka ili dijela funkcionalnosti core sustava odabranim vanjskim partnerima. Dakle API-ji mogu biti posrednici u pristupu podacima, ali i nositelji poslovne logike osiguranje. API-ji stoga čine osnovu u izgradnji ekosustava u kojima sa svojim uslugama i podacima sudjeluju i osiguravajuća društva.
Kad se radi o konkretnim primjerima, API-ji su već niz godina dinamičan segment razvoja CUBIS sustava, ugrađen u njegovu srž, koji je otvorio mogućnost partnerstva i sudjelovanja osiguranja u različitim platformama i ekosustavima, što nadilazi granice same osigurateljne branše.
Primjena je itekako aktualna i u drugim industrijama pa se tako na API-jima zasnivaju poslovanja globalnih igrača – Uber, Google, Amazon. Ako skrenemo u osiguranje tu je insurtech Lemonade, ZhongAn, ali i tradicionalni osiguratelji sve hrabrije koračaju prema daljnjem razvoju i korištenju API-ja koji omogućavaju neprimjetnu integraciju s drugim poslovnim i informacijskim sustavima.
Ta integracija usluga osiguranja najčešće u prvoj fazi nastupa u razvoju prodajnih kanala, kao što su primjerice proširenje s ponudom osiguranja u bankarskim aplikacijama, internet agregatorima, aplikacijama distributera elektroničke opreme, mobilnih aplikacija, telekomima itd., ali takva otvorenost istovremeno ubrzava interne procese kao što su naplata premije, tarifiranje ili isplate štete.
Standardizacija koju donosi API olakšava, ujednačava i ubrzava posao integracije i povezivanja s drugim poslovnim i informacijskim sustavima te smanjuje utrošak resursa. Kao ilustracija može se izdvojiti CUBIS API za putno zdravstveno osiguranje, koji se koristi kao bazna infrastruktura u barem tri potpuno različite mobilne aplikacije, u nekoliko internet agregatora/portala i više web aplikacija. Radi se o jednom programu, koji nosi poslovnu logiku (izračuna premije, validacija, ispis dokumentacije itd.), na kojem se bazira više aplikacija iz različitih industrija. Možda zgodan pokazatelj neovisnosti osiguranja u ovakvim projektima je taj što mi kao softversko poduzeće više ne vodimo pretjeranu evidenciju o svim vanjskim sustave koje sinkroniziramo kroz CUBIS core, jer standardizacija kroz API daje slobodu upravo osiguravajućim društvima da implementaciju naprave sukladno svojim željama i distribucijskim planovima. I ta neovisnost je cilj za sebe.
Osiguranje kao dio digitalnih ekosustava
Postoji mnoštvo različitih tehnologija i inicijativa usredotočenih na vanjske digitalne projekte. Sada imamo digitalne platforme. Imamo nove inicijative i potrebe za atraktivnim korisničkim sučeljima i mobilnim aplikacijama. Imamo potpuno novi način na koji gledamo na interakciju s kupcima i agentima i mnoge od njih su vrlo interesantne inicijative.
Kako vaš core sustav pomaže u omogućavanju takvih interakcija? Je li vaš sustav otvoren? Ima li pristup API-jima? Je li plasman API-a brz, standardiziran, a performanse dobre?
To su pitanja koja treba osvjestiti, a prema provedenim istraživanjima znamo da core, zbog vrste troškova i zbog svoje važnosti organizacijama, nastavlja s razvojem dalje kao jedna od snažnih i ključnih inicijativa.
Bitno je stoga osigurati da vaš core sustav kohezivno djeluje u digitalnoj strukturi društva i omogućava da napredujete dalje s digitalnim projektima koji su u tijeku. U svojim inicijativama budite sigurni da koristite sustav koji može koristiti i izložiti svoje mogućnosti putem API-ja – jer core sustav, kao i osiguranje, nije otok i mora živjeti unutar novih ekosustava koji nadilaze osigurateljnu branšu. Štoviše, ne radi se o jednom ekosustavu, već je na horizontu cijeli novi digitalni krajolik. Digitalni projekti su atraktivni, plasiraju se brzo, stoga osigurajte da vam leđa čuva stabilan, ali i prema inovacijama otvoren core sustav.